1 t/m 3 mei LA/Anaheim/Disneyland - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mo en Tim - WaarBenJij.nu 1 t/m 3 mei LA/Anaheim/Disneyland - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mo en Tim - WaarBenJij.nu

1 t/m 3 mei LA/Anaheim/Disneyland

Door: timenmo2010

Blijf op de hoogte en volg Mo en Tim

03 Mei 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Haaai Allemaal!

Het is alweer 2 dagen geleden (voor jullie alweer langer) dat we vertrokken vanaf Brussel. Bas zwaaide ons daar uit rond negen uur, nog erg bedankt daarvoor, en vanaf daar kon de vakantie beginnen. Keurig op tijd gingen we de lucht in. Het lekkere eten en de vrijwel turbelentievrije vlucht deed de 8 uur en 3 kwartier snel voorbij gaan. Bij united airlines was het al prima, maar bij american airlines kon je rekenen op wel 6 gangen met beverages en lunch en nog even een middagpizza. Na de landing hadden we iets langer dan 2 uur om over te stappen...lang genoeg zou je denken, maar die americanen nemen er ook echt 2 uur voor om je uit te checken, boos aan te kijken en vooral van hot naar her te laten lopen. Koffers gelukkig gevonden en op de volgende loopband geplaatst( en nu maar hopen dat ze ook echt aan zouden komen).

De tweede vlucht van chigaco naar la was 4 uur en eigenlijk een vlucht teveel. De vlucht werd gevlogen door een vrouw, wat juist mo gek genoeg in het begin zorgen baarde, maar ook zij vloog goed van a naar b. Bijna geen turbelentie en volgestopt met drankjes probeerde we een oogje dicht te doen.

Aangekomen in la sta je dan verbasend snel buiten en waren we snel bij Dollar aangekomen voor het huren van de auto. Na het blablaverhaal van de provisieverkoper, reden we zonder de blablaextraverzekeringen met een mooie witte chevrolet de deur uit. Een klein uurtje later kwamen we aan bij ons super 8 motel in Anaheim, op nog geen vijf minuten loopafstand van Disney. Meteen kaartjes gekocht voor zondag en maandag en toen gaan slapen rond half tien. Een voor ons gevoel eeuwig durende nacht (jetlag) later stonden we er om 7.30 uur naast. Na een staontbijt (serieus een broodje in de toaster met niet anders dan boter uit een spuitfles er op, jus, koffie en 2 gesuikerde donuts terwijl je stond in een kamertje van 2 bij 2 m)waren we al in disney om kwart voor negen.
Een paar attracties gedaan en toen werd het zwart van de mensen. Gek genoeg was de langste wachtrij nog geen 40 minuten, wat we erger meegemaakt hebben, maar die attracties hadden we gelukkig al in de ochtend gedaan. Dit park, op een paar extra attracties na, lijkt erg op disney resort parijs. Ons vermaakt tot 2 uur en toen bij de mac een burgertje gepakt. Daarna naar het andere park gegaan. Daar was het minder druk, maar waren ook minder attracties dus ook vol. Met fastpasses toch een hoop gedaan. Een hele mooie alladin musical gezien van bijna een uur. Er zat wel minder geld in als bij een nederlandse productie waar je 80 euro voor neerteld om bij te zijn, maar absoluut het dure intreekaartje goedmakend. Na de show nog in de tower of terror gekropen, waar we een val naar beneden maakten en toen in het engste reuzenrad ooit. De bakjes zaten aan stangen die draaiden. Het karretje gleed dan over de stang naar de zijkant waar je dan heen en weer bungelde boven het niets. Mo heeft niets anders gedaan dan 'o my god'geroepen!! Daarna zijn we naar het motel gegaan en lekker gaan slapen.

Vandaag is het 27 graden +, strakblauw en hot!!! We zitten hier tien over negen in de ochtend te ontbijten op het dakterras met de brandende zon in ons gezichtje...tja we hadden het slechter kunnen treffen. We gaan zo weer naar disney voor de overige shows en attracties tot eind van de middag ofzo.

We mailen jullie weer overmorgen ofzo. Heel veel liefs van ons!!

Tim en Mo

ps 1 vera, joep drinkt het liefst uit alles wat er interessanter uit ziet dan zijn groene of blauwe bakje. Hij drinkt dan meteen maar een liter in case...maar we hebben hem ook uit zijn bakje zien drinken vrijdag. Die plantenbak..oeps na ja heeft zij (want pien doet het) haar fun ook weer gehad.

ps 2 bas, wat een enorm slechte grap. Ado lekker veilig en Twente kampioen. Denk maar niet dat we niet op de hoogte zijn haha.

• 03 Mei 2010 - 23:05

Ida:

Lekker weer hebben jullie! Houden zo. Hier vriest het bijna...
    Het disneygebeuren klinkt goed maar eng! Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Hier alles prima. Tot gauw, liefs mama