10 en 11 mei Las Vegas- Bishop - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Mo en Tim - WaarBenJij.nu 10 en 11 mei Las Vegas- Bishop - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Mo en Tim - WaarBenJij.nu

10 en 11 mei Las Vegas- Bishop

Door: timenmo2010

Blijf op de hoogte en volg Mo en Tim

12 Mei 2010 | Verenigde Staten, Bishop

Haai Allemaal,

Hoe is het daar, nog nat en koud? Wij zijn vanochtend om half 10 vertrokken uit Las Vegas richting Bishop. We hadden eerder al besloten de ‘mooie’ route te nemen, die zonder stoppen 5,5 uur rijden zou zijn. Maar dan wel door het prachtige Death Valley. We hebben vorig jaar al een stukje Death Valley gezien, maar nu ook het mooie groene deel er van. Het leek echt of je alleen op de wereld was met lange wegen door prachtige valleien en ineens superhoog op een haarspeldbocht (we wisten niet dat die er zouden zijn en knepen hem een beetje).

Voor we daar aankwamen, tankten we nog even vlakbij Vegas en later nog een beetje bij ivm het eindeloze Death Valley, waar je niet droog wil komen staan. Maar ineens werd onze creditcard geweigerd. Gelukkig hadden we nog wat contanten bij ons voor de benzine, maar blij waren we niet. Ongelooflijk genoeg deed de telefoon ook helemaal niets meer, dus konden we niet bellen met de Abn- Amro. We zagen het al voor ons, het hele eind gereden naar Bishop waar onze hotelovernachting dan niet bekend zou zijn en geen pinautomaat te vinden in zo’n bergstadje. Maar in Bishop hadden we gelukkig weer bereik en konden we bellen met ABN. Ze hadden de kaart geblokkeerd, omdat hij bij het 2e pomp één keer geweigerd was. Ze wilden er zeker van zijn dat wij gebruik van de kaart maakten. Alles dus weer goed en wel en bovendien was de nacht in Bishop er al af en betaald.

Hier zitten we in de Ramada Inn, echt een prima motelletje met een lekker ontbijt in het vooruitzicht. Toen we hier om 4 uur aankwamen vandaag zijn we meteen nog even bij het zwembad gaan zitten. Het is hier niet zo warm als in Vegas, maar in de zon was het toch nog over de 20 graden. Na 3 potjes Yahtzee hebben we gedoucht en zijn we op zoek gegaan naar een leuk eettentje. Het is hier nog echt laagseizoen, maar toch zat het restaurantje waar wij zijn gaan eten stampensvol. De ‘Whiskey Creek ‘ was volgens tripadvisor de beste en voor ons een mooi alternatief voor de Mac. Tim had een burger met avocado, bacon en nog een berg vol. Mo had iets met Portobello’s, erg lekker. Nu zitten we relaxed uit te buiken op de kamer.

Morgenochtend moeten we even kijken of we de geplande route via de 395 naar Reno kunnen rijden. Dat is de mooiste route, maar vandaag kon je er alleen op met sneeuwkettingen. Morgen kan het weer totaal anders zijn volgens de mevrouw achter de receptie. Anders zullen we een stukje moeten omrijden. Kunnen niet altijd geluk hebben, vandaag was het namelijk ineens bewolkt in Vegas net nu wij weg zijn hahaha. Ook nog een leuke, gisteren in het casino toch maar eens een gokje gewaagd op een enorm reusachtige eenarmige bandiet. Hij was wel 2 meter hoog en er moest een dollar in per keer draaien. Wij hadden zo belachelijk weinig gegokt, dat het wel mocht van ons. Dollar erin en ……..niets. Hmmm, ik had nog een andere dollar geloof ik, ok…..weer niets. Toen hadden we nog een voucher van een dollar die we ervoor gewonnen hadden. Inwisselen voor een Dollar, Tim hield de wacht bij de machine en de dollar er in. Op hoop van zegen…..1 keer bar, 2 keer bar……3 keer bar, 30 dollar gewonnen en wij winnen nooit wat. Dat was even een leuk moment. En het betekende daarna vrijwel gratis naar de pub natuurlijk in New York, New York.

Morgen dus naar Reno, hoe dan ook. Waarschijnlijk hebben we daar geen internet, dus wellicht laat een volgend verhaaltje even op zich wachten.

Dikke kussen Tim en Mo

• 12 Mei 2010 - 19:47

Ida:

Ha die geluksvogels! Echt mazzelen met die dertig dollar, en l....g dat die kaart het ineens niet deed. Hoop dat het de pret niet gedrukt heeft tijdens jullie Death Valley avontuur. Ben benieuwd wat jullie van de kustweg vinden. Nog maar even fijn genieten!
    Vandaag was het hier bibberen met maar 8 graden,regenachtig en donker. Mijn handschoenen maar weer 'uit de zak voor de winter' gehaald. Het wordt vast beter als jullie weer terug in het land zijn.
    Dikke kus, mama

• 13 Mei 2010 - 08:58

Vera :

Hoi hoi, wat een leuk mazzeltje in het casino. Gelukkig dat de crditcard problemen opgelost zijn. Wel goed van de bank dat ze dat doen, ook al is het lastig. Ik ga zo jullie katjes weer even knuffelen. Nog heel veel plezier. Dikke kus