12 en 13 mei Reno - Reisverslag uit Reno, Verenigde Staten van Mo en Tim - WaarBenJij.nu 12 en 13 mei Reno - Reisverslag uit Reno, Verenigde Staten van Mo en Tim - WaarBenJij.nu

12 en 13 mei Reno

Door: timenmo2010

Blijf op de hoogte en volg Mo en Tim

14 Mei 2010 | Verenigde Staten, Reno

Hoi allemaal,

Dus toch nog even een kort berichtje uit Reno. Om nog even onze vluchtgegevens van zaterdag etc. te kunnen kijken hebben we toch nog maar een dagje Internet bijgeboekt hier.

Woensdag zijn we redelijk op tijd opgestaan in Bishop omdat we vanwege de weersomstandigheden rond Lake Tahoe en Reno nog niet zeker wisten of we de geplande route via de 395 konden rijden richting Reno. Na een ontbijtje in het hotel hebben we dit maar nagevraagd bij de benzinepomp waar we toch nog moesten tanken. Volgens deze dame had het de afgelopen dagen nog af en toe gesneeuwd, maar was het sinds maandag droog. De weg zou dus goed moeten zijn. We hebben het er maar op gegokt en gelukkig konden we zonder problemen doorrijden over deze mooie weg door de bergen naar Reno. Alle borden met `chains required` waren gelukkig weer omgeklapt.

In Reno aangekomen hebben we direct ingecheckt in het Hotel (Silver Legacy), waar we een erg mooie kamer hebben. Na het inchecken zijn we even Reno ingegaan. De casino`s hier zijn eigenlijk het enige wat je zou kunnen doen denken aan Las Vegas. Verder is het een behoorlijk troosteloze boel hier. Veel daklozen en behoorlijk grauw. In het weekend en in het hoogseizoen is het hier waarschijnlijk wel behoorlijk druk en dan zal Reno zelf best gezellig zijn.
Ons hotel is gelukkig erg leuk, met een leuk casino, leuke barretjes en restaurantjes waar we net nog gretig gebruik hebben gemaakt van het buffet. Voor slechts $ 9,90 kan je je hier helemaal scheel eten en dan zijn ook nog eens je drankjes inclusief. Verder was het vandaag, net als de hele reis tot nu toe, fantastisch weer en hebben we weer lekker een paar uurtjes bij het zwembad gelegen.

Net even de koffers opnieuw ingepakt en morgen lekker op tijd richting San Francisco waar we dan eerst de auto zullen inleveren en daarna nog even met het openbaar vervoer naar Downtown San Francisco zullen gaan.

Waarschijnlijk dus nu echt ons laatste berichtje vanaf hier, want zaterdagochtend vliegen we vroeg via New York terug naar Brussel. Zondag dus weer in Nederland. Hopelijk kunnen we het mooie weer vanaf hier meenemen.

Tot snel.

Kus Mo en Tim

PS. We waren nog 2 dingen vergeten te zeggen:

1. Love The Beatles van Cirque du Soleil was enorm goed!
2. Prettige Moederdag!!

• 14 Mei 2010 - 05:47

Ties:

Hallo wereldreizigers.

Zo weer genoten van jullie belevenissen en foto's. Ondanks dat ik me n "echte Europeaan" voel i-), kan ik me langzamerhand ook wel voorstellen dat jullie graag naar de US afreizen. Timmmmmmmmmm op het (nu) herfstige, bar en boos, Scheveningen hebben we ook n kleine Las Vegas hoor dussssssssssss. OK M&M ik wil jullie alvast een hele goeie terugreis toenwensen en n behouden thuiskomst. Oja en t weertje zou iets opklaren. Neem anders n klein zonnetje mee terug zou ik zeggen. Oja en mocht je m nog tegenkomen doe m de groeten he. Obama bedoel ik i-0. DIKKE SMOK van Sj.