5 en 6 mei Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Mo en Tim - WaarBenJij.nu 5 en 6 mei Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Mo en Tim - WaarBenJij.nu

5 en 6 mei Pismo Beach

Door: timenmo2010

Blijf op de hoogte en volg Mo en Tim

07 Mei 2010 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Hoi hoi,

Alles goed daar? We zagen dat het 5 mei bij jullie in die Niederlanden aardig weer is geweest, dus was toch wel een geslaagde Bevrijdingsdag geweest en heel Nederland vrij natuurlijk dit jaar, was vast ook wel lekker.

Wij hebben gisteren en vandaag eigenlijk behoorlijk wat afgechilled. Ze brengen hier het ontbijtje bij je op de kamer. De avond van tevoren hang je je lijstje aan de deur en dan komen ze het ophalen. De volgende ochtend, op de aangekruiste tijd, wordt er geklopt met een picknickmandje in de hand. Voor morgen hebben we koffie en thee, jus en grapefruitsap, vers fruit en yoghurt en een bagel en een muffin aangekruist, toch wel een fijne verassing, want wij wisten eigenlijk helemaal niet dat het ontbijt bij dit hotel inbegrepen zat.

Afijn, gisteren op het strand gelegen en zand gehapt. Het waait hier namelijk wel en dat fijne zand waait dan ook vrolijk in het rond en in je mond. De stranden zijn (nog) erg rustig, maar dat relaxte sfeertje wat hier heerst blijft volgens ons het hele jaar rond. Af en toe zie je een surfer waarvan we ons afvragen of hij/ zij niet gewoon moet werken en de toerist die net als ons een rondje fietst op de beachcruisers van het hotel. Gisterenavond met de fiets naar het naastgelegen grover beach gefietst waar we gegeten hebben bij een Mexicaans restaurantje. Echt grappig hoe zo’n uitgestorven stadje een restaurantje kan hebben dat echt stampensvol zit. Het was ok, maar we hadden maar een uurtje want we moesten half acht de fietsen terugbrengen. Gelukkig is dat voor Amerikanen geen probleem, want je hebt de laatste hap nog niet gelicht of er wordt een mapje op je tafel geschoven onder de tekst: ‘ thanks for coming’.

Vandaag zijn we in de relaxemode verder gegaan. In de vroege ochtend met Joep en Pien (en Vera) gebeld. Alles gaat (te) goed. Volgens mij zijn dat twee katten met het motto: ‘love the one your with’. We zijn blij dat Vera al de hele week door de regen is komen opdraven om een bakkie bij ze te drinken. Na het relaxen hebben we eerst gefietst en daarna nog meer gerelaxed op het strand. Het was nog iets warmer dan gisteren, maar het windje dreef ons na anderhalf uur onder de douche en we hoefden meteen niet meer te scrubben. We hebben ons daarna op de pier vermaakt met yahtzee en drankjes. Mo heeft uiteraard het merendeel gewonnen de slimmerd. Vandaag gegeten bij een local surferstentje waar we wraps hebben gegeten. De bijbestelde chickenbuffalowings waren ‘hot’ en net even te veel. De leftovers staan in de koelkast om morgen weggegooid te worden.

We hebben na lang wikken en wegen besloten dat we liever lekker weer hebben dan in de natte sneeuw en temperaturen tussen de 8 en 14 graden verder te gaan. Morgen gaan we dus naar Barstow waar we 1 nachtje zullen blijven waarna we verrassend genoeg naar…….Las Vegas zullen gaan. En daar zijn wij absoluut niet verdrietig om. (voor tim weer een mooi excuus om toch nog eens terug te willen in de verrrrrrrrrre toekomst om die kustweg toch eens te zien). We zullen in de buurt van Vegas nog wat natuurschoon opzoeken en verder doorgaan met relaxen (waren toch wel toe aan wat rust geloof ik). Lake tahoe zullen we vanuit Reno bezoeken waarschijnlijk.

Jullie horen ons weer.

X tim en mo

• 08 Mei 2010 - 14:42

Vera:

Klinkt allemaal goed hoor. Het is hier nog steeds smerig weer, dus geniet er maar van. Vanmorgen weer bij Pien en Joep geweest. Nadat ze gegeten hadden gingen ze door de kamer racen; prachtig. Veel plezier in Vegas. Dikke kus

• 09 Mei 2010 - 13:49

Rina:

leuk om jullie verslagen te lezen en dat jullie het naar de zin hebben. volgens mij is gezond eten daar niet erg in trek. de helft zit er al weer op dus ik zou zeggen geniet met volle teugen van de 2e helft. ik blijf met belangstelling jullie volgen . hartelijke groetjes van ons allemaal en nog veel plezier.

• 09 Mei 2010 - 14:34

Bas:

Cowboy/-girl!

Mooi verhalen weer! Klinkt erg goed!!

Fijn dat een en ander een beetje aan te passen is aan de weersomstandigheden. Gisteren de Giro gezien in A'dam. Druk en een leuke sfeer (tja, A'dam...). Vanavond met moeders uiteten (jaja, moederdag). Zullen een beetje proberen te compenseren voor jullie afwezigheid.

Heel erg veel plezier verder!!!

Smokken

• 09 Mei 2010 - 20:00

Paula:

Hoi hoi,
    Klinkt allemaal leuk, fietsen en lekker eten. Ben benieuwd waar jullie terecht gekomen zijn, of het Las Vegas geworden is of toch iets anders.
    Wel spannend om zo je route om te gooien.
    Veel plezier (waar jullie dan ook vertoeven :)) en dat lees ik vanzelf wel weer.
    Groetjes Paula